Elektroninė sistema Altinn – ypač naudinga sekant informaciją, kurią mokesčių mokėtojui pateikia Norvegijos mokesčių inspekcija. Kas kartą, kai paruošiamas ir įkeliamas į sistemą naujas dokumentas – asmuo informuojamas telefono žinute arba elektroniniu laišku. Nors ši sistema ypač patogi, visgi neretai tenka susidurti, kad daugeliui Norvegijoje dirbančių lietuvių ji nepažįstama.
Kodėl verta naudotis elektronine sistema Norvegijoje Altinn?
Elektroninė sistema Altinn – platforma, kuria galima greitai ir patogiai pasiekti informaciją ar dokumentus, kurią jums pateikia Norvegijos mokesčių inspekcija, taip pat ir pateikti šiai institucijai dokumentus: pirminė mokesčių deklaracija, vėliau mokesčių ataskaitos ir kt. Galimybės Altinn sistemoje:
- Galimybė elektroniniu būdu siųsti užklausas, naudojant užklausos formą. Taip pat greičiau gauti atsakymus į rūpimus klausimus.
- Galimybė bet kuriuo metu pasitikrinti Jūsų darbdavio apie Jus pateiktą informaciją (pajamos, sumokėti mokesčiai ir kt.).
- Bendravimo istorija sistemoje tarp Jūsų ir Norvegijos mokesčių inspekcijos – saugoma elektroniniame archyve.
- Nuolatinė, saugi prieiga prie savo mokestinių dokumentų.
- Galimybė lengvai keisti savo adresą korespondencijai, keisti banko sąskaitą, į kurią norite gauti pvz., sumokėtų mokesčių permoką.
Kaip pradėti naudotis elektronine sistema Altinn?
Norint pradėti naudotis elektronine sistema, reikia turėti:
- Norvegišką identifikavimo numerį (ID ar D numeris).
- Vieną iš galimų prisijungimo prie sistemos priemonių:
- MINI ID: siekiant gauti šiuos prisijungimus, reikia užsisakyti laišką su kodais https://www.altinn.no/ . Kodų gavimas paprastai gali užtrukti iki 2 savaičių nuo užsakymo datos ir bus siunčiami tuo adresu, koks yra užregistruotas Norvegijos Folkeregister sistemoje. Gavus laišką su kodais jau galima registruotis sistemoje susikuriant savo profilį su visais kontaktiniais duomenimis;
- BANK ID: šiuos prisijungimus išduoda Jūsų bankas, kuriame turite sąskaitą, tad norint užsisakyti -turite susisiekti su banku;
- BANK ID MOBILE: šiuos prisijungimus išduoda bankas. Tam kad galėtume turėti šią prieigą, pirmiausia turite turėti įprastinius BANK ID prisijungimus (su kodų generatoriumi išduotu banko);
- BUYPASS ID: šis prisijungimas išduodamas kaip išmanioji kortelė su PIN kodais. Užsisakyti galima elektroninėje svetainėje (https://www.buypass.com/ ).
Jei preliminarią mokesčių deklaraciją – Skattemelding – už 2020 metus jau norite gauti elektroninėje sistemoje -užsiregistruokite elektroninės sistemos naudotoju ne vėliau kaip iki kovo 1 dienos!
Kopijuoti ir publikuoti Taxbs straipsnius be Taxbs sutikimo draudžiama!
Straipsnis parengtas J. Knoche, 2021 m. sausios 18 d.